Fluitest GPT ALAT GPT ALAT. Notes: For in vitro diagnostic use. Exercise the normal precautions required for handling all laboratory reagents.

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1 Intended use: In vitro test for the quantitative determination of alanine aminotransferase (ALT) in human serum and plasma. Fluitest GPT ALAT Notes: For in vitro diagnostic use. Exercise the normal precautions required for handling all laboratory reagents. Summary: Alanine aminotransferase (glutamate pyruvate transaminase) belongs to the group of transaminases which catalyze the conversion of amino acids to the corresponding α-keto acids via the transfer of amino groups; they also catalyze the reverse process. Although higher activities exist in the liver, minor activity can also be detected in the kidneys, heart, skeletal muscle, pancreas, spleen, and lungs. Elevated levels of transaminases are indicative of myocardial infarction, hepatopathies, muscular dystrophy, and damage to internal organs. Increased ALT activity in the serum, however, is a rather specific indicator of damage to the liver parenchyma, while AST is not necessarily a liver-specific parameter. In 1956, Wroblewski and LaDue described the first kinetic determination of ALT in serum. In 1977 and 1980, the International Federation of Clinical Chemistry (IFCC) recommended standardized methods for the determination of ALT with optimized substrate concentrations, use of TRIS buffer*, simultaneous preincubation of serum with buffer (to avoid competing reactions with NADH), substrate start, and pyridoxal phos-phate activation. The method described here is derived from the IFCC Reference method. *TRIS = Tris(hydroxymethyl)-aminomethane Test principle: UV test according to a standardized method 2-oxoglutarate + L-alanine ALT L-glutamate + pyruvate ALT is the enzyme which catalyzes this equilibrium reaction. The pyruvate increase is measured in a subsequent indicator reaction which is catalyzed by lactate dehydrogenase. pyruvate + NADH + H + L-lactate + NAD + In the second reaction, NADH is oxidized to NAD. The rate of decrease in NADH (Measured photometrically) is directly proportional to the rate of formation of pyruvate, and thus the ALT activity. Reagent concentration: R1: Tris buffer ph 7.8 L-Alanine R2: NADH 2 2-Oxoglutarate 100 mmol/l 500 mmol/l 1200 U/l 0.18 mmol/l 15 mmol/l Preparation and stability: Serum start: Mix 5 volumes of R1 with 1 volume of R2. This solution is stable up to10 days at +2 C to +8 C or up to 1 day at +20 C to +25 C. Substrate start/hitachi: R1: Ready for use. R2: Ready for use. Unopened kit components: Up to the expiration date at +2 C to +8 C Onboard stability: R1: 28 days R2: 90 days Specimen: Collect serum using standard sampling tubes. Heparin or EDTA plasma. Stability: 24 hours at +20 C to +25 C 3 days at +2 C to +8 C Separate serum/plasma from clot/cells within 8 hours at room temperature or 48 hours at +2 C to +8 C. Centrifuge samples containing precipitate before performing the assay. Limitations - interference: Criterion: Recovery within ±10 of initial value. Icterus: No significant interference up to an index I of 20 (approximate conjugated and unconjugated bilirubin: 20 mg/dl) Hemolysis: No significant interference up to an index H of 1100 (approximate haemoglobin concentration: 1100 mg/d). Lipemia (Intralipid): No significant interference up to an index L of 300 (approximate triglycerides concentration: 600 mg/dl). There is poor correlation between turbidity and triglycerides concentration. Lipemia may cause absorbance flagging as a result of an absorbance increase. Testing procedure: Materials provided Working solutions as described above Additional materials required Calibrators and controls as indicated below 0.9 NaCl Manual procedure for serum start: Wavelength: Temperature: Cuvette: Zero adjustment: Working solution 1000 µl Manual procedure for substrate start: Wavelength:, 340 nm or Temperature: Cuvette: 1 cm light path Zero adjustment: against air R µl Mix, incubate for 1 min. R2 200 µl Mix, read initial absorbance and start stopwatch simultaneously. Repeat reading after exactly 1, 2 and 3 minutes. Calculation: 3823 x A/min 340 nm 2063 x A/min 2103 x A/min, 340 nm or 1 cm light path against air Mix, incubate for 1 min. and start stopwatch simultaneously. Read again after exactly 1, 2 and 3 minutes. Calculation: 3235 x A/min 340 nm 1746 x A/min 1780 x A/min Measuring reportable range: at 340 nm or at 365 nm At higher activities dilute the sample with 0.9 NaCl (e.g. 1:2). Multiply the result by the appropriate dilution factor (e.g. 2) Roche/Hitachi: U/I ( µkat/l) Determine samples with higher activities via the rerun function. On instruments without rerun function, manually dilute the samples with 0.9 NaCI or distilled/deionized water (e.g ). Multiply the result by the appropriate dilution factor (e.g. factor 3) (BD-GB-GPTALT-02/1)

2 Fluitest GPT ALAT Expected values: Bases of the IFCC-method and optimised standard-method of the DGKC (1972) +37 C U/l Men up to 41 Women up to 31 µkat/l Men up to 0.68 Women up to 0.52 Each laboratory should investigate the transferability of the expected values to its own patient population and if necessary determine its own reference range. For diagnostic purposes, the ALT results should always be assessed in conjunction with the patients medical history, clinical examination and other findings. Analytical sensitivity (lower detection limit) Detection limit: 4 U/l or 0.07 µkat/l The lower detection limit represents the lowest measurable ALT concentration that can be distinguished from zero. Impräcision: Reproducibility was determined using human samples and controls in an internal protocol within day (n = 20). The following results were obtained: sample Mean Between day CV sample sample sample sample Mean Within run CV sample sample sample Presentation: # x 15 ml R1 1 x 25 ml R2 # x 50 ml R1 4 x 10 ml R2 # x 100 ml R1 2 x 40 ml R2 # x 250 ml R1 4 x 50 ml R2 #H x 50 ml R1 3 x 40 ml R2 Disposal: Please note the legal regulations. Literature: 1. Bablok W et al. A General Regression Procedure for Method Transformation. J Clin Chem Clin Biochem 1988;26: Bergmeyer HU, Herder M, Rej R. Approved recommendation (1985) on IFCC methods for the measurement of catalytic concentration of enzymes. Part 3. (FCC Method for alanine aminotransferase. J Clin Chem Clin Biochem 1986;24: Glick MR, Ryder KW, Jackson SA. Graphical Comparisons of Interferences in Clinical Chemistry Instrumentation. Clin Chem 1986;32: Greiling H, Gressner AM (Hrsg.). Lehrbuch der Klinischen Chemie und Pathobiochemie, 3 rd Stuttgart/New York: Schattauer Verlag, Passing H, Bablok W. A New Biometrical Procedure for Testing the Equality of Measurements from Two Different Analytical Methods. J Clin Chem Clin Biochem 1983;21 : Thefeld W et al. Dtsch med Wschr 1974;99: Tietz NW (Hrsg.). Clinical Guide to Laboratory Tests, 3 rd Philadelphia, Pa: WB Saunders, 1995: Wallnöfer H, Schmidt E, Schmidt FW (Hrsg.). Synopsis der Leberkrankheiten. Stuttgart: Georg Thieme Verlag, Wroblewski F LaDue JS. Ann Intern Med 1956;45: Wroblewski F, LaDue JS. Proc Soc Exp Biol Med 1956;91 :569. Method comparison: A comparison of the Biocon Fluitest ALT (y) with a commercial obtainable assay according to the recommendations of DGKC (1974) (x) gave with 56 samples the following result: y = 0.94 x 1; r =0.998 Quality Control: Human Control Serum Contronorm 5 x 5 ml # x 5 ml #1220 Contropath 5 x 5 ml # x 5 ml #1320 The control intervals and limits must be adapted to the individual laboratory and country-specific requirements. Values obtained should fall within established limits. Each laboratory should establish corrective measures to be taken if values fall outside the limits. Calibration: S1: 0.9 NaCI S2: Bio Cal E #1430 Calibration frequency: Two point calibration is recommended; - after lot change - as required following quality control procedures Calibration verification: Not necessary. (BD-GB-GPTALT-02/2)

3 Anwendungszweck: In vitro Test zur quantitativen Bestimmung der Alanin-Aminotrans-ferase (ALT) in Humanserum und -plasma. Zusammenfassung: Die Alanin-Aminotransferase (Glutamat-Pyruvat-Transaminase) gehört zur Gruppe der Transaminasen, welche durch Transfer von Amino-gruppen die Umwandlung von Aminosäuren zu den entsprechenden α- Ketosäuren und umgekehrt katalysieren. Obwohl die höchsten Kon-zentrationen der Alanin- Aminotransferase in der Leber auftreten, kommen geringere Aktivitäten in den Nieren, im Herz, im Skelett-muskel, in der Pankreas, in der Milz und im Lungengewebe vor. Erhöhte Transaminasenspiegel können Myokardinfarkt, Hepato-pathien, Muskeldystrophie und Organschädigungen anzeigen. Aktivi-tätserhöhungen der ALT im Serum sind jedoch ein weitgehend spezi-fischer Befund für Leberparenchymerkrankungen, wogegen die AST kein leberspezifisches Enzym ist wurde von Wroblewski und LaDue die erste kinetische Bestim-mung der ALT im Serum beschrieben. Die International Federation of Clinical Chemistry (IFCC) empfahl 1977 und 1980 standardisierte Methoden zur Bestimmung der ALT mit optimierter Substratkonzen-tration, Verwendung von TRIS-Puffer*, gleichzeitiger Vorinkubation von Serum und Puffer, um ablaufende Nebenreaktionen mit NADH zu vermeiden, Substratstart und Pyridoxalphosphataktivierung. Die vorliegende Bestimmung ist eine von der Referenzmethode nach IFCC abgeleitete Methode. * TRIS = Tris(hydroxymethyl)-aminomethan Testprinzip: UV-Test nach Empfehlungen der IFCC (modifiziert) 2-Oxoglutarat + L-Alanin ALT Fluitest GPT ALAT L-Glutamat + Pyruvat Das Enzym ALT katalysiert diese Gleichgewichtsreaktion. Die Pyruvatzunahme wird in der gekoppelten, durch Lactat-Dehydrogenase katalysierten Indikatorreaktion bestimmt. Pyruvat + NADH + H + L-Lactat + NAD + Dabei wird NADH zu NAD oxidiert. Die Geschwindigkeit der photometrisch gemessenen NADH- Abnahme ist direkt proportional der Bildungsgeschwindigkeit von Pyruvat und somit der ALT Aktivität. Konzentration der gebrauchsfertigen Lösung: R1: Tris Puffer ph 7.8 L-Alanin R2: NADH 2 2-Oxoglutarat 100 mmol/l 500 mmol/l 1200 U/l 0.18 mmol/l 15 mmol/l Herstellung und Haltbarkeit: Serumstart: 5 Volumenteile R1 werden mit 1 Volumenteil R2 gemischt. Diese Lösung ist 10 Tage bei +2 C bis +8 C oder 1 Tag bei +20 C bis +25 C haltbar. Substratstart/Hitachi: R1: Inhalt ist gebrauchsfertig R2: Inhalt ist gebrauchsfertig Ungeöffnete Packungsbestandteile sind bei +2 C bis +8 C: bis zum angegebenen Verfallsdatum haltbar. Onboard Stabilität: R1 28 Tage R2 90 Tage Untersuchungsgut: Serum, entnommen mit Standard-Probenentnahmeröhrchen Heparin- oder EDTA-Plasma Haltbarkeit: 24 Stunden bei +20 C bis +25 C 3 Tage bei +2 C bis +8 C Serum bzw. Plasma ist innerhalb von 8 Stunden bei Raumtemperatur oder 48 Stunden bei +2 C bis +8 C vom Blutkuchen bzw. den Zellen abzutrennen. Proben, die Präzipitate enthalten, müssen vor dem Test zentrifugiert werden. Hinweis: In vitro Diagnostikum. Die beim Umgang mit Laborreagenzien üblichen Vorsichtsmaßnahmen beachten. Einschränkungen des Verfahrens - Interferenzen: Als Bewertung gilt: Wiederfindung ± 10 vom Ausgangswert. Ikterus: Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index I von 20 (ca. 20 mg/dl konjungiertes und unkonjugiertes Bilirubin). Hämolyse: Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index H von 1100 (ca mg/dl Hämoglobin). Kontaminierung durch Erythrozyten kann zu erhöhten Werten führen. Lipämie (Intralipid): Keine wesentliche Beeinflussung bis zum Index L von 300 (ca. 600 mg/dl Triglyceride). Es besteht keine zufriedenstellende Übereinstimmung zwischen Trübung und Triglyceridkonzentration. Bei lipämischen Proben mit starker Trübung kann infolge hoher Extinktionen eine Extinktionsüberschreitung ausgedruckt werden. Testverfahren: Gelieferte Materialien Gebrauchsfertige Lösungen wie vorher angegeben. Zusätzlich benötigte Materialien Kalibrations- und Kontrollmaterial wie nachfolgend beschrieben. Natriumchlorid-Lösung (0,9) Manuelle Testdurchführung Serumstart: Wellenlänge: Reaktionstemperatur: Schichtdicke: Messung: Gebrauchslösung 1000 µl Manuelle Testdurchführung Substratstart: Wellenlänge: Reaktionstemperatur: Schichtdicke: Messung: R µl Mischen und 1 Minute inkubieren. R2 200 µl, 340 nm o. 1 cm gegen Luft Mischen, Anfangsextinktionen ablesen und Stoppuhr starten. Nach genau 1, 2 und 3 Minuten die Ablesung wiederholen und E/min. bilden. Berechnung: 3823 x E/min 340 nm 2063 x E/min 2103 x E/min, 340 nm o. 1 cm gegen Luft Mischen und 1 Minute inkubieren. Anfangsextinktionen ablesen und Stoppuhr starten. Nach genau 1, 2 und 3 Minuten die Ablesung wiederholen und E/min. bilden. Berechnung: 3235 x E/min 340 nm 1746 x E/min 1780 x E/min Meßbereich: Übersteigt die Extinktionsänderung pro Minute den Wert von bei 340 nm oder bei 365 nm, so ist die Probe 1+2 mit Natriumchlorid-Lösung (0,9) zu verdünnen, die Bestimmung zu wiederholen und das Ergebnis mit 3 zu multiplizieren. Roche/Hitachi: U/L bzw.0,07-10,00 µkat/l Proben mit höheren Aktivitäten werden über eine Rerun-Funktion bestimmt. Bei Geräten ohne Rerun-Funktion werden diese Proben manuell mit NaCl-Lösung (0,9) verdünnt (z.b. 1+2). Ergebnis mit dem entsprechenden Verdünnungsfaktor multiplizieren (z.b. Faktor 3). (BD-D-GPTALT-02/1)

4 Referenzbereich: Auf Basis der IFCC-Methode und der optimierten Standard-Methode der DGKC (1972): U/l µkat/l Männer bis 41 Frauen bis C Männer bis 0,68 Frauen bis 0,52 Jedes Labor sollte die Übertragbarkeit der Referenzbereiche für die eigenen Patientengruppen überprüfen und gegebenenfalls eigene Referenzbereiche ermitteln. Für diagnostische Zwecke sind die ALT Ergebnisse stets im Zusammenhang mit der Anamnese, der klinischen Untersuchung und anderen Untersuchungsergebnissen zu werten. Sensitivität (analytische Nachweisgrenze): 4 U/I bzw. 0,07 µkat/i Die Nachweisgrenze entspricht der niedrigsten meßbaren ALT Aktivität, die von Null unterschieden werden kann. Impräzision: Die Reproduzierbarkeit wurde mit Kontrollproben von Tag zu Tag (n = 20) bestimmt und ergab folgende Ergebnisse: Probe MW Tag / Tag Fluitest GPT ALAT VK Probe 1 44,1 1,34 3,04 Probe ,89 1,64 Probe ,12 1,83 Die Reproduzierbarkeit in der Serie wurde mit Kontrollproben (n = 20) bestimmt und ergab folgende Ergebnisse: Probe MW In der Serie VK Probe 1 33,5 1,22 3,63 Probe 2 88,3 1,50 1,69 Probe ,81 1,41 Methodenvergleich: Bei einem Vergleich von Biocon Fluitest GPT ALAT (y) mit einem kommerziell erhältlichen Test (x) wurden mit 56 Proben folgende Ergebnisse erhalten: y = 0,974 x + 0,45 ; r = 0,998 Qualitätskontrolle: Humanes Kontrollserum Contronorm 5 x 5 ml # x 5 ml #1220 Contropath 5 x 5 ml # x 5 ml #1320 Die Kontrollintervalle und Kontrollgrenzen sind den individuellen Anforderungen jedes Labors und den länderspezifischen Richtlinien anzupassen. Die Ergebnisse müssen innerhalb der festgesetzten Bereiche liegen. Jedes Labor sollte Korrekturmaßnahmen für den Fall beschreiben, daß Werte außerhalb des Bereichs liegen. Kalibration: Multikalibration S1: 0,9 NaCl S2: Bio Cal E #1430 Kalibrationshäufigkeit: Eine Zweipunktkalibration wird empfohlen bei - Reagenzchargenwechsel - wenn Qualitätskontrollverfahren dies erfordern Bestellinformationen: # x 15 ml R1 1 x 25 ml R2 # x 50 ml R1 4 x 10 ml R2 # x 100 ml R1 2 x 40 ml R2 # x 250 ml R1 4 x 50 ml R2 #H x 50 ml R1 3 x 40 ml R2 Entsorgung: Bitte beachten Sie die jeweiligen gesetzlichen Vorschriften. Literatur: ;32: Bablok W et al. A General Regression Procedure for Method 3. Bergmeyer HU, Herder M, Rej R. Approved recommendation (1985) on IFCC methods for the measurement of catalytic concentration of enzymes. Part 3. (FCC Method for alanine aminotransferase. J Clin Chem Clin Biochem 1986;24: Glick MR, Ryder KW, Jackson SA. Graphical Comparison of 5. Greiling H, Gressner AM (Hrsg.). Lehrbuch der Klinischen Chemie und Pathobiochemie, 3. Auflage. Stuttgart/New York: Schattauer Verlag, Interferences in Clinical Chemistry Instrumentation. Clin Chem 7. Methods. J Clin Chem Clin Biochem 1983;21: Passing H, Bablok W. A New Biometrical Procedure for Testing 9. the Equality of Measurements from Two Different Analytical 10. Thefeld W et al. Dtsch med Wschr 1974;99: Tietz NW (Hrsg.). Clinical Guide to Laboratory Tests, 3. Auflage. Philadelphia, Pa: WB Saunders, 1995: Transformation. J Clin Chem Clin Biochem 1988;26: Wallnöfer H, Schmidt E, Schmidt FW (Hrsg.). Synopsis der Leberkrankheiten. Stuttgart: Georg Thieme Verlag, Wroblewski F LaDue JS. Ann Intern Med 1956;45: Wroblewski F, LaDue JS. Proc Soc Exp Biol Med 1956;91 :569. (BD-D-GPTALT-02/2)

5 Fluitest GPT ALAT Roche/Hitachi 902 No. <Chemistry> 1 Test Name ALT 2 Assay code (Mthd) RATE A 3 Assay code (2. Test)) 0 4 Reaction time 10 5 Assay Point Assay Point Assay Point Assay Point Wavelength (SUB) Wavelength (MAIN) Sample Volume R1 Volume R1 Pos R1 Bottle Size Large 15 R2 Volume 0 16 R2 Pos R2 Bottle Size Small 18 R3 Volume R3 Pos R3 Bottle Size Large 21 Calib. Type (Type) Linear 22 Calib. Type (Wght) 0 23 Calib. Conc Calib. Pos Calib. Conc Calib. Pos Calib. Conc Calib. Pos Calib. Conc Calib. Pos Calib. Conc Calib. Pos Calib. Conc Calib. Pos S1 ABS 0 36 K Factor K 2 Factor K 3 Factor K 4 Factor K 5 Factor A Factor 0 42 B Factor 0 43 C Factor Limit Duplicate Limit Sens. Limit S1 ABS. Limit (L) S1ABS. Limit (H) ABS. Limit ABS. Limit (D/I) Decrease 51 Prozone Limit 0 52 Proz. Limit (Upp/Low) Lower 53 Proz. Limit (End Point) Expect. Value (L) Expect. Value (H) Instr. Factor (a) 1 57 Instr. Factor (b) Key setting... Roche /Hitachi 704 Temperature: 30 /37 C PROGRAM 2 CHEMISTRY PARAMETERS ASSAY CODE [5(RATE A)]-[19]-[32] SAMPLE VOLUME [15] R1 VOLUME [350]-[50]-[NO] R2 VOLUME [70]-[50]-[NO] WAVELENGTH [700]-[340] CALIBR. METH. STD.(1) CONC.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) CONC.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(4) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(5) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(6) CONC.-POS. [0]-[0] UNIT [ _ ] LIMIT [0.1] DUPLICATE LIMIT [100] SENSITIVITY LIMIT [0] ABS.LIMIT (INC/DEC) [7000]-[DECREASE] PROZONE LIMIT [0]-[LOWER] EXPECTED VALUE [ _ ]-[ _ ] INSTRUMENT FACTOR [1.00] _ Data entered by the operator Roche /Hitachi 717 Temperature: 37 C PROGRAM 2 CHEMISTRY PARAMETERS ASSAY CODE [5(RATE A)]-[30]-[50] SAMPLE VOLUME [10]-[2] R1 VOLUME [250]-[50]-[NO] R2 VOLUME [50]-[50]-[NO] WAVELENGTH [700]-[340] CALIB. METHOD STD.(1) CONC.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) CONC.-POS.. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(4) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(5) CONC.-POS. [0]-[0] STD.(6) CONC.-POS. [0]-[0] -LIMIT [0.1] DUPLICATE LIMIT [100] SENSITIVITY LIMIT [0] ABS. LIMIT (INC/DEC)) [7000]-[DECREASE] PROZONE LIMIT [0]-[LOWER] EXPECTED VALUES [ _ ]-[ _ ] PANIC VALUES [ _ ]-[ _ ] INSTRUMENT FAKTOR [1.00] _ Data entered by the operator...data entered by the operator Biocon Diagnostik Hecke Vöhl/Marienhagen Germany (BD-GB-GPTALT-02/3)

6 Fluitest GPT ALAT Roche/Hitachi 902 Zeile <Eingabe des Parameters> 1 Test Name ALT 2 Messmethode Kinetik A 3 Twin 0 4 Reaktionszeit 10 5 Meßpunkt Meßpunkt Meßpunkt Meßpunkt Nebenwellenlänge Hauptwellenlänge Probenvolumen Volumen R Position R Flaschengröße R 1 Gross 15 Volumen R Position R Flaschengröße R 2 Klein 18 Volumen R Position R Flaschengröße R 3 Gross 21 Kalibrationsart Linear 22 Wichtung 0 23 Konz. Standard Position Standard Konz. Standard Position Standard Konz. Standard Position Standard Konz. Standard Position Standard Konz. Standard Position Standard Konz. Standard Position Standard S1 ABS 0 36 K Faktor K 2 Faktor K 3 Faktor K 4 Faktor K 5 Faktor A Faktor 0 42 B Faktor 0 43 C Faktor 0 44 S-Grenze Abweichungsgrenze Empfindlichkeitsgrenze Untere S1 Ext. Grenze Obere S1 Ext. Grenze Ext. Grenze Wert Ext. Grenze fallend/steigend Fallend 51 Prozonengrenze Wert 0 52 Prozonengrenze unter/ober Untere Grenze 53 Proz. grenze (Endpunkt) Unterer Referenzwert Oberer Referenzwert Instr. Faktor (a) Instr. Faktor (b) 0 58 Methodentaste... Roche /Hitachi 704 Temperatur: 30 /37 C PROGRAMM 2 CHEMISCHE PARAMETER MESS METHODE [5(KINET.-A)]-[19]-[32] PROBEVOLUMEN [15] R1 VOLUMEN [350]-[50]-[NO] R2 VOLUMEN [70]-[50]-[NO] WELLENLÄNGEN [700]-[340] KALIBRATOREN STD.(1) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(4) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(5) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(6) KONZ.-POS. [0]-[0] EINHEIT [ _ ] S-GRENZE [0.1] ABWEICHUNGSGRENZE [100] EMPFINDL. GRENZE [0] EXT.GR. (STEI/FALL) [7000]-[FALLEND] PROZONENGRENZE [0]-[UNTER] NORMALBEREICH [ _ ]-[ _ ] GERÄTEFAKTOR [1.00] _ Dateneingabe durch den Anwender Roche /Hitachi 717 Temperatur: 37 C PROGRAMM 2 CHEMISCHE PARAMETER MESS METHODE [5(KIN.A)]-[30]-[50] PROBEVOLUMEN [10]-[2] R1 VOLUMEN [250]-[50]-[NO] R2 VOLUMEN [50]-[50]-[NO] WELLENLÄNGEN [700]-[340] KALIBRATOREN STD.(1) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(2) KONZ.-POS. [ _ ]-[ _ ] STD.(3) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(4) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(5) KONZ.-POS. [0]-[0] STD.(6) KONZ.-POS. [0]-[0] S-GRENZE [0.1] ABWEICHUNGSGRENZE [100] EMPFINDL. GRENZE [0] EXT.GR. (STEI/FALL) [7000]-[FALLEND] PROZONENGRENZE [0]-[UNTER] NORMALBEREICH [ _ ]-[ _ ] ALARMBEREICH [ _ ]-[ _ ] GERÄTEFAKTOR [1.00] _ Dateneingabe durch den Anwender...Dateneingabe durch den Anwender Biocon Diagnostik Hecke Vöhl/Marienhagen Germany (BD-D-GPTALT-02/3)

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